Marketing-ul şi recrutarea

Marketing-ul şi recrutarea

Trebuie să înțelegem că marketing-ul, în recrutare, nu funcționează.

Degeaba încercăm să îmbrăcăm aceleași concepte în alte haine, acestea nu vor funcționa decât când le vom schimba întradevăr.
Da, putem face „reclamă” la ceea ce avem de oferit, dar este contraindicat să îmbrăcăm această ofertă într-o haină de duminică.
Citeam un interviu cu un CEO de la o firmă de asigurări care se „lăuda” cum au schimbat ei „experiența de recrutare”. Esența, însă, a rămas aceeași. Chiar la articolul de care vorbeam erau comentarii de la candidați care se plângeau că nu au primit feedback după interviu.
O atmosferă primitoare și o cafea sunt binevenite înainte de interviu, dar acestea nu au valoare dacă această atmosferă nu se reflectă și apoi în cadrul companiei.
Un client mi-a spus că el are mereu fructe proaspete și sucuri în sala de interviu.
Găsesc foarte bună inițiativa, de aceea l-am întrebat dacă are și în sala de mese a angajaților. După o scurtă pauză de scurtcircuitare, a venit și negația.
Gandiți-vă ce va crede candidatul la interviu ,,Super, oamenii sunt foarte primitori, atmosferă foarte primitoare, fructe, îmi place aici”.
Iar după ce se angajează, dă peste un șef rigid, de fructe nici nu mai poate fi vorba, iar castelul de nisip construit la interviu începe să să năruiască.
Ce părere credeți că va avea despre companie? Va dori să mai rămână? Se va simți înșelat?
De aceea, consider că marketingul nu are ce cauta în domeniul HR și, în special,  în recrutare.
Dacă aveți ceva de îmbunătățit, începeți  cu baza, nu cu forma.
Oferiți o experiență mai plăcută angajaților și aceasta se va transpune automat în prezentarea postului.
Aşezaţi-vă la o masă şi luaţi decizii reale care, întradevăr să vă ajute în procesul de recrutare.
———————————
———————————

 

..

Facebook Comments

Lasă un răspuns