Politici de recrutare Vs. cerinţele pieţei

Politici de recrutare Vs. cerinţele pieţei

Companiile trebuie să își actualizeze politica de recrutare în funcție de cererea și oferta de pe piața muncii. În anumite perioade, compania își selectează candidații, în alte perioade însă,  balanța se schimbă și candidații sunt cei care își aleg compania.

Doar că adesea în companiile mari, există o latență în adaptarea politicii de recrutare la piața. Uneori, chiar și după un an sau doi de când direcția s-a schimbat, înca mai exista companii care sunt rigide și folosesc aceeași filosofie de recrutare. Adesea însă,  aceste companii sunt cele cu cea mai mare fluctuație de personal.

 

În Business, ideea ,,eu sunt șeful, eu pun condițiile”, a apus de mult.

Fiecare companie trebuie să își păstreze identitatea și nivelul de calificare al candidaților căutați. Aceste aspecte  trebuie să meargă mână în mână cu adaptarea. În decursul evoluției planetei, nu au rezistat cei mai puternici, ci cei mai adaptabili.

Astfel, dacă o companie se confruntă cu o „criză” a personalului trebuie să acţioneze imediat. Și când spun că trebuie să  acţioneze, mă refer că aceasta trebuie să se adapteze.

 

Întotdeauna trebuie să punem în balanța cererea și oferta.

Companiile au impresia că doar mărind cu „ceva” grila de salarizare își vor rezolva problema.

Realitatea ne arată că nu este așa.

Cunosc companii multinaționale care au mărit succesiv salariul de încadrare, dar cu toate acestea, nu au reușit să recruteze cu mult mai mulți candidați ca înainte. Și atunci întrebarea se pune: de ce? Cum de totuși nu găsesc candidați?

Răspunsul este mult mai complex decât pare.

Știm sigur că grila de salarizare este cauza?

La ce alte aspecte „strâmbă din nas” candidații la interviu?

 

Adesea, companiile nu pot răspunde la aceste întrebări. Asta deoarece structurile actuale de HR nu sunt construite astfel încât să funcționeze ca un tot unitar. Un Exist Interview poate fi de folos.

Este foarte greu să găsești o soluție dacă nu cunoști cauza acesteia. De aceea, firmele ar trebui să își facă un self-audit pe parte de recrutare. Mai sunt tehnicile folosite de actualitate? Mai este relevant pentru candidați că sunt așteptați cu o cafea? Da, acest lucru era ceva wow acum ceva timp, acum însă candidații găsesc asta ca ceva firesc, normal.

Și atunci ce trebuie să facem în plus?

 

Suntem toți conștienți că accesul la informații este foarte facil, orice candidat poate găsi pe internet setul de întrebări pentru aproape orice companie. Datorită acestui aspect, aproape toate întrebările-tip devin irelevante. O abordare mai pragmatică şi adaptabilă în funcţie de cursul discuţiei este mult mai potrivit.

De asemenea, trebuie să ne asigurăm ca pentru postul respectiv este sau nu recomandat ca interviul să fie susținut de cineva de la HR. Aud, de multe ori, de la candidați că refuză să meargă la interviu dacă la acesta nu este prezent și viitorul „șef”.

Asta pentru că odată cu creșterea nivelului de trai și ieșirea din zona de subzistență, candidații cauta și compatibilitatea cu postul și cu modelul de Leadership.

 

Adesea, la rândul său, candidatul își chestionează viitorul „șef” pe parcursul interviului.

Rigiditatea nu-și mai are loc, aceasta trebuie înlocuită cu transparența.

Vorbeam cu un manager care are o poziție de top într-o multinaţională, care mi-a spus fără rețineri că pe el „nu-l ia nimenea la întrebări ” și „lui nu-i spune candidatul cine să îl intervieveze”. „Dacă îi convine bine, dacă nu, următorul”.

Mulţi manageri cred cu tărie în asta, dar de unde următorul? Dacă erau candidați cu sutele, nu mai aveam discuția aceasta.

 

Acum, la un an de la această discuție, mi-a spus că fluctuația i-a crescut cu 9% față de anul trecut, dar „nu mai sunt oameni care vor să muncească” și „oricum suntem pe plus”.

Aceste afirmații dezvăluie o lipsă totală de viziune.

Succesul, uneori, maschează anumite probleme care lăsate să se dezvolte ajung într-un punct în care o să răstoarne cupa succesului. Iar când acest lucru se va întâmpla va fi foarte greu să îţi revii. Va necesita mult mai mult timp și bani până ce vom atinge iar succesul.

De aceea,  este bine să se acționeze acum. Succesul este cel care îți dă pârghiile, pentru că acum îți permiți să faci anumite schimbări.

Faceți un sondaj să vedeți ce și-ar dori candidații pentru a accepta postul.

Și dacă filtrăm solicitările nerealiste, o să  ne alegem cu un set de solicitări care se repetă.

Implementați-le pe acestea și o să vedeți că există destui români care își doresc să muncească.

Facebook Comments

Lasă un răspuns