10 strategii pentru creșterea încrederii în sine

10 strategii pentru creșterea încrederii în sine

Nu toată lumea se naște cu un sentiment de încredere în sine. Uneori poate fi greu să vă dezvoltați încredere în sine fie pentru că experiențele personale v-au făcut să o pierdeți, fie pentru că aveți o stimă de sine scazută.

Încrederea poate fi un lucru greu de construit. De aceea am creat câteva sfaturi utile pentru a vă ajuta.

 

1. Faceți ceva pentru cineva

Când aveți probleme cu stima de sine se poate să fiți prea concentrați pe ”problema” dvs. astfel încât nu realizați că și alții pot fi în situația dvs. și o încurajare le-ar fi de folos.

Căutați activ să faceți o faptă bună pentru cineva, nu contează că dați cuiva prioritate să iasă de pe o stradă lăturalinică, ajutați pe cineva să urce o treaptă sau un coleg cu noul proiect. În momentul în care vă concentrați să faceți ceva bun, starea dvs. de spirit se schimbă.

Acțiunile pozitive atrag gânduri pozitive. Iar gândurile pozitive vă fac să gândiți pozitiv.

„Mentine-ti gandurile pozitive pentru ca gandurile tale se transforma in cuvintele tale. Mentine-ti cuvintele pozitive pentru ca ele se transforma in actiunile tale. Mentine-ti actiunile pozitive pentru ca actiunile se transforma in deprinderile tale. Mentine-ti deprinderile pozitive pentru că ele se transforma in valorile tale. Mentine-ti valorile pozitive pentru că valorile se transforma in destinul tau.” – Mahatma Gandhi

 

2. Aveți grijă de aspectul dvs.

Înfățișarea este adesea o reflexie a modului în care vă simțiți în interior. Ați observat vreodată că atunci când sunteți bolnav, oamenii spun „Nu arăți bine”? Corpurile noastre sunt legate de spiritul și mintea noastră și se reflectă reciproc.

La fel ca o boală, lipsa încrederii de sine se va vedea și la exterior.

Lucrurile mărunte, cum ar fi aranjarea părului, purtarea uni tricou care vă place sau pur și simplu achiziționarea unei garderobe noi vă vor ajuta să vă schimbați starea de spirit.

” La femeia prost îmbrăcată îţi aminteşti haina. La femeia bine îmbrăcată îţi aminteşti persoana.” Gabrielle Bonheur Chanel

 

3. Schimbați peisajul

Este clar că rutina actuală contribuie la lipsa dvs. de încredere. Începeți să faceți lucrurile diferit.

Poate fi ceva foarte simplu cum ar fi schimbarea traseului spre serviciu, schimbarea locului în care vă așezați la masă sau un city break spontan într-o locație în care nu ați mai fost niciodată. 

Făcând ceva pe care nu l-ati mai făcut niciodată sau mergând undeva unde nu ati fost niciodată, puteți  să vă reîmprospătați mintea și să spargeți tiparele de gândire negativă . Uneori,  avem tendința de a rămâne blocați într-un balon mic, neglijând să vedem că universul este vast și că problemele noastre sunt de obicei mult mai mici decât le facem să fie.

Schimbarea peisajului vă poate oferi o nouă perspectivă și vă poate motiva să faceți schimbări pozitive.

„Uneori, micile decizii sunt cele care îți pot schimba viața pentru totdeauna”. – Keri Russel

4. Revizuiți-vă realizările

Gândiți-vă la toate realizările pe care le-ați avut. Scoateți o hârtie și un pix și începeți să le scrieți.

Pare simplu, dar, pe măsură ce lista dvs. crește , veți începe să vedeți nu numai că ați realizat unele lucruri impresionante, ci și că sunteți capabil de mai multe .

”Succesul unui singur minut ne răsplătește pentru eșecuri de ani de zile.” – Robert Browning

 

5. Învățați pe cineva ceva

Există cu siguranță lucruri pe care le știi și care le-ar prinde bine și altora.

Poate că sunteți un scriitor grozav sau sunteți foarte competent la matematică. Poate știți cum să organizați o petrecere sau știți cum să schimbați o anvelopă la mașină.

Ajutând și învățând pe cineva un lucru, nu doar că îi împărtășiți cunoștințele dvs.,  ci o să vă simțiți și dvs. bine știind că ați putut fi de folos și pentru că sunteți apreciat de cineva.

„Nu există cineva care să nu poată învăţa ceva pe cineva şi nimeni nu este atît de perfect încât să nu poată fi depăşit.”. Baltasar Gracian

6. Nu sunteți de vină pentru ”tot”

 

Uneori, când avem o stima de sine scazuta, credem ca toate problemele pe care le avem sunt cumva din vina noastra. În această stare de spirit este foarte ușor să vă asumați vina pentru orice.

Observați ce se întâmplă în jur și care dintre probleme stă în puterea dvs. și care nu. Încercați să delimitați problemele pe care nu le puteți rezolva sau nu sunt cauzate de dvs.

Problemele sunt cauzatoare de stres, iar stresul macină încrederea în sine. Nu vă ajută cu nimic dacă vă stresați mereu sau găsiți o problemă la fiecare soluție.

„Nici o problema nu poate fi rezolvata din acelasi nivel al constiintei care a creat-o.” – Albert Einstein

7. Simplificați-vă viața

Așa cum aspectul nostru exterior este adesea o reflexie a lumii noastre interne, casele noastre sunt, de obicei, o reflecție, de asemenea.

Și, pe măsură ce ne menținem emoții negative, credințe și gânduri care nu ne servesc, de multe ori ne înconjurăm de lucruri inutile de care nu avem nevoie.

Luați-vă un weekend liber și sortați toate lucrurile pe care le aveți și încercați să eliminați lucrurile nefolositoare.

Aveți haine pe care nu le-ați purtat ani de zile? Aveți obiecte pe care le foloseați în trecut, dar acum nu mai prezintă interes? Aveți lucruri pe care le-ați cumpărat dar pe care nu le-ați folosit niciodată?

Scăpati-vă de aceste lucruri, vindeți-le, donați-le. Veti elibera un spațiu în viața dvs.  și în acest proces puteți face niște bani sau să faceți ceva bun pentru altcineva.

”Relaţia armonioasă dintre tine şi lucruri este aceea în care lucrurile te servesc pe tine, nu tu pe ele; ele există întru folosul şi bucuria ta. Te poţi bucura de posesiunile materiale, dau nu le lăsa să-ţi controleze viaţa.”  –  Herbert Harris

 

8. Căutați-vă o pasiune

Toti avem o listă de lucruri, dorințe pe care nu le-am făcut niciodată.

Ne spunem că nu avem timp sau bani, dar suntem constienți că de fapt, atunci când ne dorim cu adevărat avem și timp și bani.

Să ne angrenăm într-o activitate care ne pasionează este cea mai bună decizie pe care o putem lua. Făcând ceea ce ne place, vom fi fericiți și motivați, iar dacă reușim să facem și bani din pasiunea noastră atunci nu va trebui să muncim niciodată.

”Fă ceea ce-ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nicio zi din viaţa ta!” – Confucius 

9. Faceți sport

exercise_for_self_esteem.jpg

Pare simplu, dar sportul și mișcarea pot avea efecte profunde asupra stimei de sine. Sportul nu doar ajută corpul, ci vă ajută să vă concentrați pe obiective mici și realizabile. Și veți obtine atât o condiție fizică bună. cât și un corp și o minte sănătoasă.

Propuneți-vă obiective mici și creșteți gradual nivelul de efort. Astfel, veți observa progres, iar încrederea în dvs. va crește.

O minte activă nu poate exista într-un corp inactiv.”    –  George S. Patton

 

10. Investiți în dvs.

Cheltuiți bani pentru dvs. sau împotriva dvs? Uneori, fără să ne dăm seama ne folosim resursele pe lucruri care ne fac rău pe termen lung. Indiferent dacă este vorba de mâncare nesănătoasă, băutură excesivă, jocuri video, aceste obiceiuri pot fi schimbate.

Folosiți în schimb acești bani pe lucruri care vă ajută, un abonament la o sală de sport, o carte de dezvoltare personală sau un bilet la o piesă de teatru. Faceți lucruri care vă adaugă valoare.

„Dacă afacerea ta te ţine ocupat mereu încât nu ai timp pentru nimic altceva, este ceva în neregulă cu tine sau cu afacerea ta.”.  –  William J.H. Boetcker
Facebook Comments

One comment

Lasă un răspuns